Yhdensuuntaisesti eteenpäin

25.10.2013 10:04

Tänään on 26 päivä sitten kun aloitin juosta taas polvivamman jälkeen, olin joutunut pitämään neljän viikon harjoitustauon. On ollut erittäin haastavat viikot, mutta on ollut hauska huomata miten kunto on noussut normaalitasolle aika nopeasti. Olen heti alusta yrittänyt nostaa harjoituksien määrä normitasolle vaikka juoksumäärä alussa oli hyvin pieni. Ymmärtääksenne kuinka nopeasti kunto on noussut voin näyttää teille esimerkiksi muutamia verrattavia harjoituksia näistä viikoista.

 

01.10 4km, 4'03"/km p:178/190

11.10 8km 3'47"/km p:166/190

19.10 10km 3'34"/km p:164/186

 

Kroppa ei ihan vielä ole sillä tasolla mitä haluaisin, mutta olen yhdensuuntaisesti menossa oikeaan suuntaan. Jalat ovat aika väsyneet kuluneista viikkojien rasistuksesta, mutta ensi viikko on suunnitellut kevyeksi harjoitusviikoksi ennenkuin aloitellaan ihan kunnolla treenata.

 

Ennen sitä mahtuu vielä syksyn ensimmäinen harjoitusleiri, SFI leiri Kuortaneella. Tänään iltapäivällä leiri alkaa minun puolestani pari sadan muitten yleisurheilijoitten kanssa. SFI leireissä löytyy aina niin paljon positiivinen energia ja iloa sekä treeneissä että treenien välissä että leirin jälkeen tuntuu siltä kuin olisin saanut motivaatioinjektion. Viikonlopun jälkeen minulla toivottavasti on riittävästi kirjoitettavaa että tulisi uusi kirjoitus silloin, ehkä jopa pari kuvaa.

 

Lisäksi olen nyt saanut uudet juoksukengät New Balancesta ja uudet harjoitusvaatteet talvea varten Craftista. Nyt en voi valittaa huonoja vaateita, vaan huonoa säätä.