Vartåt är bättringsvägen?

05.09.2013 19:00

Efter lördagens FM lopp har det mesta handlat om vänster ben och framförallt svullnaden ovanför knäet. Läget har inte förändrats destomera under veckan som gått, dvs. jag kan fortfarande inte böja på benet, inte ens med yttre kraft går det att böja i knäleden pga den stora svullnaden.

 

På måndagen gick jag till hälsovårdsccentralen för att visa upp benet och blev därifrån skickad vidare till Vasa centralsjukhus för röntgen som visade att alla ben var hela i knäet. Med mig hem därifrån fick jag också ett par kryckor för att kunna förflytta mig lättare, vänster ben håller däremot att stöda på vilket underlättar en aning.

 

På onsdagen forstatte undersökningarna i Lahtis på Varuskuntasairaala och under torsdagen, alltså i morse blev jag skickad till Centralsjukhuset i Lahtis för ultraljudsundersökning vilket i sin tur visade att senorna mår bra i knäet.

 

För att summera veckan hittills så har jag visat upp knäet för 3 sköterskor och 4 läkare, spenderat 22 timmar på 5 olika sjukhus/hvc och ändå har jag noll svar på vad som är det exakta felet i mitt knä. Däremot är alla läkare överens om att det inte finns annat att göra än vila, vänta och äta medicin enligt behov (vilket för tillfället är betydligt mer än jag nånsin tidigare har behövt).

 

Hoppas på en snabb förbättring nu, träningsabstinensen börjar redan ta över och driver mig till vansinne, nerjoggningen efter tävlingen är fortsättningsvis ogjord vilket i sig inte spelar någon roll, men 5 vilodagar i rad har jag inte haft under det senaste året och det märks. Men försöker hållas positiv mellan smärtvågorna och inser att det nog mest gör gott än så länge med vilan.