Kausi 2016

20.11.2016 18:18
Kausi 2016 oli kaikkea muuta kuin olin suunnitellut, koulutus kausi meni todella hyvin, kunnes keväällä, kun ongelmia alkoi tulla vähitellen. Summer sisälsi lukemattomia lääkäri käyntiä ja testit erilaisten hoitomuotojen, mutta vasta elokuun alussa, kun Ilkka Räsänen sai mahdollisuuden, me hallitaan uusi magneetti kuvia diagnosoida ongelman urheilu tyrä, joka muutamaa viikkoa myöhemmin hoitaa kokenut kirurgi Ilari Airo on Diacor Helsingissä.
 
Training-viisasta, voit tiivistää kesällä noin 15 viikkoa lepoa. Tuona aikana olen kokenut emotionaalinen vuoristorataa todella syviä laaksoja ajan viisaasti. Voisitko laittaa diagnoosi olisi luultavasti jonkin verran masennusta, joka joskus jopa ajatellut saisin pois. Kiva nyt voi sanoa, että olen edelleen tehnyt ansiosta verkko minulla ympärilleni, sekä urheilussa ja sen jälkeen. Pitkä lounas loppukesän aikana kanssa True Kämäräinen oli selkein yksittäinen kerta, kun ajatukset alkoivat pyöriä looginen polkuja jälleen avulla positiivista energiaa, joka säteilee Sanna ja käsittelymenetelmiä vastoinkäymisiä. On myös jotain erityistä keskustella jonkun kanssa, joka on vastaavassa tilanteessa ja käyvät läpi samanlaisia ​​haasteita. Tämä ymmärrys ei voi lukea.
 
Aluksi ajatus ajattelee kenties että koko kesän mennyt jätettä ja että se oli puhtaasti paha, mutta kun alkaa muistella vuoden toistaiseksi, huomaan, että olen luultavasti saanut paljon minulle, eikä vähiten muodossa kokemus. Ilman Dehar huolia, minä tuskin tehnyt yhtä syvä analyysi miksi pelaan urheilua ja mitä haluan minun urheilulliseen ja miten pyrkiä sitä. En olisi saanut tietää ruumiini niin hyvä kuin nyt - kuunnella kehon signaaleja on yksi asia, mutta todella toimia niin on toinen, paljon tärkeämpää.
 
Muutama viikko leikkauksen jälkeen jouduin aloittaa lenkkeily hieman ja kunnon maahan, sain tuntea, mitä se on aloittaa 0. Alussa oli kyse lenkillä lyhyin väliajoin ja muutamaa viikkoa myöhemmin minä jogged 5 km ensimmäisen kerran ilman taukoja. Askel askeleelta, olen lisännyt paljon koulutusta ja löptempot, mutta kehon valmentajana. Tällä viikolla 10 viikkoa leikkauksen jälkeen, olen keksiä on löpmängd 100 km ja linkin nopeus lähestyy normaalin vaihteluvälin samalla vauhtia menossa oikeaan suuntaan. Viime viikkoina olen hyötynyt suuresti Camilla Richardson harjoituskumppaniksesi ja on sparrausta molemmilla helpompaa ja kovaa liikuntaa. Vaikka se on ollut mukavaa saada yritys, toivon pian pystyä tekemään kovia kertaa harjoittelun uudestaan. Kuntoutusta jatkuu ja ennen kaikkea vielä vahvistaa vatsan lihaksia jälkeen pitkään käyttämättömänä.
 
Haluan myös kiittää kaikkia, jotka tukivat minua tavalla tai toisella, erityisesti oma kumppaneita, jotka tekevät mahdolliseksi mennä paremmin koulutuksen olosuhteet leirillä kun on vaikea kotona. Esse Elektro Kraft Ab, joka vuosien ajan tukenut minua urheilussa ja uskoneet minun mahdollisuuksia kehittyä. Mäenpää | Rakennus Oy - Rakennus Oy, jotka arvostavat urheilua ja nähdä hyötyjä urheilun on myös yritysmaailmassa - arvoja, jotka muut voivat seurata. Novia joka antaa minulle mahdollisuuden opiskella tahtiin, jotka hyödyttävät urheilu, ja henkilökunta on erittäin otollinen ja ymmärrystä nykyisen kansainvälisen leirejä ja kilpailuja. Omat vaatteet sponsorit New Balance ja Craft Sportswear joka antaa minulle sekä toiminnallisia ja tyylikkäitä vaatteita ja kenkiä. Oma yhdistys IK Falken pyrkivät antamaan meille urheilijoille parhaat mahdollisuudet onnistua. Oma valmentaja Guy Storbacka joka aina kärsivällisesti kuuntelee ajatuksiani ja outoja ehdotuksia ja selittää minulle, mitä on järkevää ja realistista toteuttaa. On olemassa paljon ihmisiä, kannattaa kiittää, mutta hieno yhteisö eri yhteyksissä, sekä urheilussa ja sen jälkeen, se ei vaikuta niin mielekästä - niin ota sinulles yksi PLEASE! Kaikki mukana tavalla tai toisella on tärkeää.
 
Minulla on tunne, että kausi 2017 on todella hyvä!
Kausi 2016 oli kaikkea muuta kuin mitä olin suunnitellut, harjoituskausi meni todella hyvin, kunnes keväällä, ongelmat alkoivat tulla. Kesä sisälsi lukemattomia lääkärikäyntejä ja tuli testattu kaikenlaisia hoitoja, mutta vasta elokuun alussa, kun Ilkka Räsänen sai mahdollisuuden, pystyttiin uusien magneettikuvien avulla diagnosoida ongelman urheilijan tyräksi, mikä kokenut kirurgi Ilari Airo leikkasi muutama viikkoa myöhemmin Ruoholahden Diacorissa.
 
 
Urheilullisesti, tämä kesä koostuu noin 15 viikosta lepoa. Kesän aikana olen kokenut emotionaalinen vuoristorataa missä on ollut todella syviä laaksoja välillä. Jos laittaisi joku diagnoosi tähän niin olisi luultavasti jonkun tasoisen masennus, mistä välillä en edes uskonut pääseväni pois. Onneksi pystyn nyt sanomaan että pääsin, eniten johtuen minun mahtavasta tukiverkosta minkä minulla on ympärilläni, sekä urheilussa ja sen ulkopuolella. Selkein yksittäinen kohta tässä prosessissa oli pitkän lounaskeskustelun loppukesän aikana Sanna Kämäräisen kanssa, kun ajatukset vihdoin alkoivat taas toimia loogisesti Sannan positiivisen energian ja viisaitten neuvojen avulla. On myös jotain erityistä keskustella jonkun kanssa, joka on vastaavassa tilanteessa ja käyvät läpi vastaavia ​​haasteita. Tähän ymmärrykseen ei löydy helppoa tietä.
 
Voisi ehkä kuvitella ettei tästä kesästä jäänyt mitään kuin pahaa oloa, mutta kun alkaa miettimään tästä vuodesta tähän mennessä, huomaan, että onkin jäänyt jotain muuta käteen. Ilman näitä huolia, tuskin olisin tehnyt yhtä syvää analyysia, miksi ylipäätänsä urheilen ja mitä haluan urheilusta ja miten pyrin saavuttamaan sitä. En olisi myöskään oppinut tuntemaan oma kehoni niin hyvin kuin nyt - kehon signaalien kuunteleminen on yksi asia, mutta toimiminen niitten mukaan on toinen, paljon tärkeämpää.
 
Muutama viikko leikkauksen jälkeen pääsin aloittamaan hölkkäilyn. Kunto pohjassa, sain kokea, miltä tuntuu aloittaa nollasta. Alussa kyseessä oli intervalli hölkkä ja muutamaa viikkoa myöhemmin "juoksin" 5 km ensimmäisen kerran ilman taukoja. Askel kerrallaan, olen nostanut harjoitusmäärät ja juoksuvauhti kehon mukaan. Tällä viikolla, 10 viikkoa leikkauksen jälkeen, olen "jo" juossut 100km ja lenkkivauhti lähestyy normaalitasoa, myös intervallijuoksujen vauhti on menossa oikeaan suuntaan. Viime viikkoina olen hyötynyt suuresti Camilla Richardsson harjoituskaverina ja ollaan sparraneet toisinsa sekä kevyissä että kovissa treeneissä. Vaikka se on ollut mukavaa saada seuraa treeneihin, toivon pian pystyväni juoksemaan vielä kovempia vauhteja taas. Kuntoutusta jatkuu ja ennen kaikkea pitää vielä vahvistaa vatsan lihaksia kun olivat niin pitkään "käyttämättöminä".
 
 
Haluan myös kiittää kaikki, jotka ovat tukeneet minua tavalla tai toisella, erityisesti yhteityökumppaneitani, jotka mahdollistavat lähtö parempiin olosuhteisiin leireilemään kun kotona on haastavat kelit. Esse Elektro-Kraft Ab, jotka ovat monta vuotta tukenut minua urheilussa ja uskoneet minun mahdollisuuksia kehittyä huippu-urheilijaksi. Mäenpää | Rakennus Oy - Byggnads Ab, jotka arvostavat urheilua ja näkevät urheilun hyötyjä myös yritysmaailmassa - arvoja, jotka muut voisivat seurata. Ammattikorkeakoulu Novia joka antaa minulle mahdollisuuden opiskella semmoisella tahdilla, joka tukee urheiluni, ja henkilökuntaa joilla on erittäin hyvää ymmärrystä koskien esimerkiksi ulkomaanleiritykset ja kilpailut. Oma vaatesponsorit New Balance ja Craft Sportswear jotka tarjoavat minulle sekä toiminnallisia että tyylikkäitä vaatteita ja kenkiä. Oma seura IK Falken jotka pyrkivät antamaan meille urheilijoille parhaat mahdollisuudet onnistua. Oma valmentaja Guy Storbacka joka aina kärsivällisesti kuuntelee ajatuksiani ja outoja ehdotuksia ja selittää minulle, mitä on järkevää ja realistista toteuttaa. On olemassa paljon ihmisiä, keitä haluaisin kiittää, kaikki mukana olevia, tavalla tai toisella ovat tärkeitä. Kiitos tästä kaudesta!
 
Minulla on tunne, että kausi 2017 tule olemaan todella hyvää!