Kalevan Kisat

07.08.2015 17:31

Idag har det redan gått en vecka sedan min idrottskarriärs hittills bästa prestation. Från årets Kalevala spel fick jag äntligen med mig min första individuella FM medalj i allmän klass, och aj att silvret smakar bra. Jag har jobbat hårt för detta och FM medalj har flera år redan varit ett mål, men av en eller annar orsak har det inte räckt ända fram tidigare. Även om nu detta är min karriärs högsta punkt hittills betyder det inte att jag inte ännu denna säsong skulle vänta på ännu bättre tider och prestationer, om fem veckor går finnkampen av stapeln på stockholm stadion och där vill jag väldigt gärna underskrida 9 minuters gränsen första gången som nu på FM lämnade med 1.71 sekunder när jag bättrade på rekordet med ytterligare 6s. Och samtidigt förstås sänka svenskarna och ro hem grensegern poängmässigt vilket troligen kommer kräva en stark laginsats.

Hinderlöpningen känns just nu väldigt bra när jag vet att jag har väldigt mycket att förbättra gällande tekniken, där finns många sekunder att plocka, och lägg redan nu bakom örat när jag lovar att det nästa sommar ska synas både på plan och i resultatlistan hur tekniken förbättrats, hinderpassagerna ska bli både effektivare och smidigare.

Äntligen fick jag en orsak att ordna medaljkaffe och till kakorna fick jag lite (ganska mycket :D) hjälp av Minttu (Hukka) som också förtjänar fotokreditsen.

Imorgon tänker jag förbättra mitt rekord på 3000m när elittävlingar arrrangeras i Kuortane, kom dit och heja på och följ högklassiga tävlingar.

 

Med sikte mot nya rekord och medaljkaffen