Inför Kalevala spelen

27.07.2014 11:38

Juli månad blev inte som tänkt, efter en lyckad helg i Lahtis på stafett FM var förhoppningarna höga på kommande tävlingar, det skulle bli ett hinderlopp i Kuortane elittävlingar uppföljt med 800m och 3000m hinder på SFI mästerskapen, men dessa tävlingar blev jag tvungen att ställa in och fokusera på att rehabilitera en problematisk vad som krampat och fortsatte störa träningen. 

 

Många bra cykelpass fick jag åtminstone med mig från denna två veckors period och en del träning i simhallen genom vattenlöpning och simning. Omväxling sägs förnöja, men mitt under tävlingssäsongen håller jag mig gärna till löpningen om jag får välja.

 

Elittävlingarna i Joensuu blev också aningen i farozonen med vadproblemen, men jag lyckades med nöd och näppe få kroppen i löpskick igen. Löpkonditionen var inte den bästa, men jag var ute efter en bra genomkörare inför årets FM och hämta en bra känsla från hinderpassagerna, vilket lyckades rätt bra. Även om tiden inte var något att skryta med blev det ett årsbästa och jag fick med mig en bättre hinderkänsla så nu känner jag mig redo för nästa drabbning, Kalevala spelen i Kuopio inkommande helg.