Förberedelserna för hallsäsongen i motvind

26.01.2015 17:05

Tyvärr har inte år 2015 startat riktigt på önskat vis... Första lägerveckan i Portugal var riktigt lyckad, men mot slutet av veckan blev foten sjukare och förre veckan gjorde jag inte en enda löpträning. Jag har trots allt fått bra hjälp och vård här av en lokal idrottsläkare samt en fysioterapeut! :) Imorgon påbörjar jag en fyra dagars intensiv tränings-/rehabiliteringsset med denna fysioterapeut, till vilket hör både funktionell träning samt behandling

 

Alternativträningen på cykel och i simbassängen behöver inte alls vara en dålig sak, speciellt inte nu när motivationen är hög och kroppen i övrigt är i bra skick, samt viljan att utvecklas på alla områden. Jag tror rentav att jag kan ha nytta av denna period och växa både som idrottare och som människa. Med tanke på hallsäsongen är det ju en väldigt dålig tidpunkt att tvingas hålla löpvila på, men sällan kan man ju välja när skadorna dyker upp när man pressar kroppen vid bristningsgränsen. Det är bara att bita i det sura äpplet, göra smarta val utgående från situationen och fortsätta det goda arbetet.

 

För tillfället kan jag inte säga något om hallsäsongen, jag fokuserar på att göra kloka beslut och långsiktigt arbete.

Förhoppningsvis har jag positivare nyheter att komma med nästa gång jag skriver.