Arenabyte

30.08.2014 15:28

Eftersom det inte blev någon finnkamp för min del ännu detta år sökte jag fram tävlingar utanför banan för höstens alla helger och således inledde jag idag med "konditionstian" på Kokkola venetsialaismaraton. Loppet är första i en rad av planerade landsvägs-/terränglopp och började mycket lovande med rätt så överlägsen seger på en för banan stark tid (kan ha varit ruttrekord, åtminstone bästa tid gjord på 2000-talet). Sluttiden 33.47 på den (enligt GPS:n) 10.64km långa banan visar på en snittfart på 3.11/km

 

Är nöjd med dagens vinst och för benen som samarbetade på ett helt annat sätt än under sommarens allergiperiod. Nu blickar jag optimistiskt vidare mot nästa helg när jag tänkt debutera på den dubbla distansen, dvs halvmaraton i Vasa. Kom gärna och heja på, för detta kan bli en riktig psykisk utmaning för en banlöpare som mig.