Återställning av kondition pågår...90% klar

25.10.2013 09:40

Idag är det 26 dagar sedan jag började lära mig springa igen efter knäskadan (och ett 4 veckors träningsuppehåll), och det har verkligen varit en utmanade, men ack så motiverande tid. Jag har direkt från första veckan försökt få antalet träningspass upp till normal nivå trots att löpmängden i början var mycket liten för att sedan öka på mängden efter hand. För att ni bättre skall förstå hur pass fort konditionen har kommit tillbaks kan jag visa några jämförbara träningar under månadens gång.

 

1.10 4km, 4'03"/km p:178/190

11.10 8km 3'47"/km p: 166/190

19.10 10km 3'34"/km p:164/186

 

Ännu känns inte kroppen helt återställd, och dessutom rätt så sliten av de gångna veckornas träningbelastning, men nästa vecka är inplanerad som en lätt träningsvecka innan vi börjar träna på riktigt.

 

Innan dess står höstens första lägerhelg på tur. I eftermiddag bär det av till SFI läger i Kuortane med ett par hundra andra ivriga finlandssvenska friidrottare. På SFI lägren i Kuortane finns alltid så mycket positiv energi och glädje bland all blod och svett att det känns som man fått en motivationsinjektion efteråt. Efter helgen skall jag förhoppningsvis ha tillräckligt mycket nytt att skriva om att det blir ett nytt inlägg då, eventuellt med någon ny bild.

 

Har dessutom fått nya löpskor från New Balance samt nya träningskläder för vintern från Craft. Nu finns det inga dåliga kläder, bara dåligt väder.