Årets sista tävling, terräng NM

31.10.2014 13:22

När November står för dörren känns det ju som att tävlingssäsongen borde vara över för länge sedan för en banlöpare som mig, men efter en sommar med många ofrivilliga tävlingsavbrott har tävlandet fortsatt under hösten med sikte på Nordiska Mästerskapen i terränglöpning som går av stapeln nästa lördag i Vanda. Igår publicerades finlands lag till tävlingarna och mitt namn fanns glädjande nog med på listan.

Löparna i det finska herrlaget är följande:
 

Tuomas Jokinen TuWe
 
Antti-Pekka Niinistö TuWe
 
Mårten Boström Sjundeå IF
 
Jarkko Järvenpää TamPy
 
Tommi Hytönen KU-58
 
Jarkko Hamberg Ahkera
 
Jussi Utriainen Ahkera
 
Jimmy Finnholm IK Falken
 
Varalla
Ilari Piipponen KarhKa
 
Henri Manninen JKU

 

Nu är det ju bara en liten detalj kvar, nämligen själva löpningen. 9 km terränglöpning är nog något av en överdistans för mig, ca. tre gånger för långt om ni frågar mig, men väldigt kul och lärorikt ska det bli! Realiteten är ju nog sådan att några framskjutna placeringar kommer jag nog inte slåss om denna gång, men jag ser fram emot att kämpa för varje placering.

Har ni vägarna förbi Hakunila idrottscentrum i Vanda lördagen 8.11 får ni gärna komma och heja på, starten går kl. 11.45

 

Mera kommentarer om tävlingarna efteråt.