NB/Craft team-dag och träningsläger

23.02.2017 13:08

Februari månad betyder för många friidrottare att det är dags för halltävlingar, men för min del har jag detta år valt att stå över inomhussäsongen och satsa på grundträning utan att stressa fram en tävlingsform på korta distanser. Träningen har flutit på bra med en ständigt stigande kondition och träningen har varit mera mångsidig i strävan att stärka hela kroppen. 

I samband med förra helgens hall FM tävlingar ordnade mina samarbetspartners New Balance och Craft en dag för löparstallets idrottare (för andra året i rad) innehållande bland annat matnyttig information om produkter och utvecklingstrategier samt umgänge i mera "lättsamma" former (bordsfotboll med idrottare är fullt allvar) och simteknikträning ledd av en världsmästare i mastersklassen i simning. Detta initiativ och denna vilja att skapa en lagkänsla är något väldigt speciellt och får mig att känna mig väldigt stolt att vara en i teamet. Väldigt uppskattat av idrottarna och säkert något för andra att ta modell av.

I skrivandets stund har jag just hoppat på tåget söderut efter en sista hallträningen med coachen innan ett månads träningsläger i Portugal. Till Portugal har jag rest många gånger och nästan lika många gånger har destinationen likaså varit Monte Gordo, men denna gång skiljer sig något i och med att jag kommer spendera de kommande veckorna ensam i en lägenhet. Jag kommer med andra ord ha gott om tid för mig själv, på gott och ont. Tanken är att få träna kvalitativt på bra underlag samt få in några gatulopp för att få lite tävlingskänsla innan sommaren.