Kuortane Calling

03.08.2013 10:26

Då skulle det vara dags för sommarens tredje 3000m lopp, utan hinder. Kroppen har känts väldigt pigg och alert under veckan, känns nästan som att formtoppen kom några dagar för sent med tanke på Kaleva spelen. Men bättre sent än aldrig brukar man väl säga, bättre blicka framåt än gräva ner sig i det förgångna.

Början av veckan gick så lätt att jag förivrade mig en aning och kroppen blev lite trött och seg framåt onsdag-torsdag, men med mycket lätt fredagsträning och bra muskelvård tycker jag mig ha fått tillbaks gnistan som jag hoppas få användning av ikväll i Kuortane. Startfältet är starkt, 16:e bästa PB i startlistan, och även om 8st har löpt under 8.00 finns det gott om folk kring 8.30 där jag torde ha möjlighet att ta mig i mål med ett bra lopp. 8.35 är A-klass, dvs 1,08s hårdare än mitt rekord, så där går gränsen för ett nöjaktigt lopp, ett bra lopp tar mig under 8.30 i dagsläget.

Bågen är spänd, ikväll ska vi se hur långt det räcker. Och på tal om långa bågar så utlovas det långa kast av Pitkämäki, Ruuskanen, Torkildsen och OS mästaren Walcott.